Reis naar Thailand

Dag 11 - zipline

Vandaag een bijzondere dag want Rionne is jarig! En omdat ze heel graag wilde ziplinen gaan we dat vanmiddag doen.

Maar eerst moest Lee Rionne van de kamer lokken zodat wij de boel konden versieren. Na het ontbijt gaat Rionne terug naar de kamer en wij stiekem volgen. Als ze op de kamer is luister ik aan de deur en hoor haar stiekem in zichzelf lachen. Ze had het niet verwacht. Toen weer naar onze smoothieman voor een lekkere smoothie. Daarna nog even tijd voor een duik in het zwembad. Om 12.15 worden we opgehaald door het taxibusje. We moesten nog langs 1 hotel en dan is het busje vol. En kunnen we opweg naar de zipline club. Na ongeveer 35 minuten zijn we er. Eerst alle namen invullen. Toen kregen we een roze bandje. Ondertussen even naar de wc. Het pad naar de wc was overdekt met een laag dak. Nu had Lee dat niet gezien en gij stoot zijn hoofd. En meteen bloeden en het bleef bloeden want Lee gebruikt bloedverdunners. Meteen een pleister gevraagd. Komen ze met een hele verbanddoos aan zetten. Wel goed geholpen. Na een kleine 20.minuten het bloeden gestopt en verbonden en waren we er klaar voor. Eerst worden we in een tuigje gehesen. Helm op. Daarna volgt de instructie, wat je wel en niet mag doen. Na de instructie samen metv2 gidsen en een fotograaf op pad. Als eerste moeren we een spiraaltrap die om een boom draait op. Zo'n 30 meter hoog. We staan nu op een platform en kijken uit over een bos. Omdat het Rionne's verjaardag is mag zij eerst. Ze wordt aangehaakt en daar gaat ze . Over een kabel van ongeveer 500 meter lang van boom tot boom. Aan het andere kant van de lijn staat een gids om je op te vangen. Als Rionne aan de andere kant is mag de volgende. Ik ben als laatste van ons groepje. Nou best spannend hoor. Daar sta je op dat platform, 30 meter hoog. Je moet dan gaan 'zitten' en dan ga je! 500 meter lang los van de grond. En het gaat best hard ook nog! Maar hoe gaaf is dit! Als ik op het platform aankom, sta ik helemaal te trillen van de adrenaline.

Dan een stukje abseilen, recht naar beneden. Dan nog 2 kleinere ziplines. En nog een keer abseilen en dan zit het er op voor ons. We worden met de auto naar het beginpunt gebracht. We kunnen de foto's die de fotograaf gemaakt heeft bekijken en dan kunnen we die kopen. Ze worden meteen op mijn telefoon gedownload. Ze bellen vast de taxi voor ons en ondertussen doen we nog een drankje.

Als we terugkomen bij het hotel nemen we een duik in het zwembad. Als het tijd is om te kleden voor het eten is 'onze' tafel al heel mooi gedekt, speciaal voor Rionne. Speciaal voor Rionne staat er ook champagne klaar. We hebben weer heerlijk gegeten. Na het eten nog even een afzakkertje gepakt. En nu weer lekker naar bed.

Tot morgen.

Anita jsf

Jullie zouden met z'n 4en aan tafel moeten zitten en reis verslagen maken. Het is zo goed beschreven. ???

Anita & Muriel

Gaaf hè hé, dat zipplinen ? Ziet er ook fantastisch uit.